//
Marka Tasarımı

Marka Tasarımı oluşturulan ürün yada hizmetlerin etiket, slogan, kurumsal kimlik açısından grafik dizayn ve kurumsal reklam, tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesidir. Marka Oluşturma faaliyetleri, yapılan çalışmalarla ürün ile hizmet kimliklerinin oluşturulması Markalaşma stratejilerine bağlı olarak marka değerinin arttırılması, hedef kitleye en iyi mesajı verecek grafik tasarım, çalışmalarıyla desteklenen promosyon faaliyetlerinin yapılması gibi stratejik çalışmalar gereklidir. Markanın belli bir yaşam süresi olduğunu unutmamak gerekir.  Bu Yaşam süresinde marka tasarımı, piyasaya ilk giriş sırasında belirlenecek stratejiler çerçevesinde yapılır ve şekillenir. Kurumsal kimlik çalışmalarında mutlaka destek alınır. Her marka onun yaratıcısı olan firma ile özdeşleştirilebilir yada çok spesifik ürünlerde marka firmadan önde de olabilir.

Marka tasarımı konusunda grafiksel ve düşünsel çalışmaların dışında, promosyonel olarak yapılması gereken çalışmalar da vardır. Bunlar Markanın pazara giriş sürelerini ve tutundurma ve kabul ettirme gibi marka strateji süreçlerinde pozitif etki yaratmak markanın bilinirliğini arttırmak, hedef kitlesini oluşturmak için gerekli olan önemli reklam sürecidir. Reklam sürecinde yaratıcı fikirlerle desteklenen grafiksel çalışmalar, yazılı, görsel ve interaktif reklam kanallarının kullanılması yollarına başvurulur. Marka tasarımı yapmak belli bir süreç isteyen bir iştir. Tasarımdan sonraki tutundurma aşaması daha zordur. Marka tasarımı yaparken iyi bir altyapı oluşturmak şarttır. Sağlam temeller üzerine oturtturulmuş olan bir marka mutlaka hedeflenen başarıyı sağlamak için en önemli ilk adımı atmış demektir.

Yorumlar kapatıldı.

Kategoriler