//
Kurumsal Kimlik

[highlight color=”themecolor”]Kurumsal kimlik[/highlight] sadece görsel nitelikli grafik ve tasarımlardan ibaret bir çalışma değildir. Kurumsal kimlik  bu nedenle üzerinde hassasiyetle durulması gereken firmanın geleceği açısından çok önemli grafiksel, tasarımsal ve düşünsel öğeler içerir. Kurumsal Kimlik Oluşturma faaliyetlerine başlamadan önce kurumsal kimliğinin firmanın imaj ve markalaşma yeni ürünler geliştirip sunması adına yapılacak en büyük adım olduğunu bilmek gerekir.  Kurumsal kimlik bu nedenle üzerinde hassasiyetle durulması gereken firmanın geleceği açısından çok önemli grafiksel, tasarımsal ve düşünsel öğeler içerir. Bunları bir bütün olarak harmanlamak kurumsal kimlik çalışması ile mümkün olmaktadır. Kurumsal kimlik oluşturma aşamasında kurumsal kimlik tasarımına başlanmadan önce kurumsal kimlik kavramı kuramsal olarak çok iyi analiz edilmeli ve firmaların sektör ve ihtiyaçlarına, çağın getirdiği yeniliklerle, görsellik, işitsellik ve özgünlük içermelidir.

Kurumsal kimlik, firmaların imajı oluşturmada bir dışa vurum ve anlatım biçimidir. Kurumsal kimlik çalışmaları firmaların kendilerini dış ve iç çevrelerinde kabul ettirebilmelerinde pozitif veya negatif  yönde etkileşim sağlayacak çok önemli bir unsurdur. Kurumsal kimlik çalışmasının oluşturulması ve yapılmasından sonra olumlu yada olumsuz olarak yansımalarını ölçebilmek için belirli bir zaman gerekir. Kurumsal kimlik yaşam evresi denir. Kurumsal kimliğin kabul edilmesi ve firma üzerindeki misyonu bu evrede belli olurken, olumlu yada olumsuz yansımalarda, bu evre içinde gözlemlenir ve ölçümlenir.

Yorumlar kapatıldı.

Kategoriler